Toplocatie in Brussel
Na de Antwerpse Lombardenvest en de Gentse Koestraat krijgt nu ook de Brusselse Guldenvlieslaan een monobrand Kiehl’s-vestiging, zo meldt vastgoedbemiddelaar Jones Lang LaSalle. De nieuwe zaak, die 81 m² groot is (waarvan 41m² retailoppervlakte), wordt nu nog ingenomen door lingerieketen Calida.
De nieuwe store krijgt een toplocatie in het eerste en drukste deel van de Guldenvlieslaan en heeft bekende retailers als Esprit, Geox en Uterquë als buren. De winkel bevindt zich halverwege tussen de Louizalaan en het winkelcomplex “Entre 2 Portes”.
Wereldwijde expansie
De New Yorkse cosmeticaketen Kiehl’s is sinds 2000 eigendom van de groep L’Oréal en verkoopt behalve gelaats-, lichaams- en haarverzorgingsproducten ook nog babyproducten en parfums.
Kiehl’s, in 1851 opgericht als apotheek in East Village, baat wereldwijd meer dan 300 winkels uit, waarvan zo’n 90 in Europa. Daarnaast heeft Kiehl’s nog zogeheten ‘Apothecary shop in shops’ in de meest prestigieuze warenhuizen ter wereld en is de keten vanzelfsprekend ook actief met webshops (snds april vorig jaar ook in ons land). Sinds de overname door L’Oréal is Kiehl’s wereldwijd in volle expansie.