In twee Brusselse vestigingen heeft Inno de parfumerie-afdeling grondig vernieuwd, met de focus op glamour en luxe. De complete make-over kadert in de strategische herpositionering van de warenhuisketen.
Meer dan honderd merken
De Inno warenhuizen aan de Brusselse Nieuwstraat en de Louizalaan heropenden donderdag hun drastisch vernieuwde parfumerie-afdelingen, met exclusieve corners van de high-endmerken uit de beautywereld. De warenhuisketen wil een extra laag glamour en verfijning toevoegen.
De nieuwe parfumerieafdeling van Inno Nieuwstraat is met 1500m² zelfs de grootste van het land. Shoppers vinden er meer dan honderd beautymerken, met shop-in-shops van onder andere Dior, Jean Paul Gaultier, Tom Ford, Granado en Guerlain – die laatste heeft hier zelfs de grootste shop-in-shop van de Benelux. De shop van Yves Saint Laurent is de enige plek in België waar je producten kan laten personaliseren met een opdruk. In de beauty bar op de eerste verdieping kunnen klanten terecht voor manicure, pedicure en ontharingsbehandelingen.
In Inno Louizalaan is de parfumerieafdeling 720 m² groot, met meer dan negentig merken. Hier kunnen heren een bezoek brengen aan de barbershop.
Premiumstrategie
“Hiermee bouwen we consequent verder aan de strategische herpositionering van Inno,” zegt CEO Armin Devender, die de warenhuisketen een meer premium imago bezorgt. Naast parfumerie zijn ook handtassen, horloges en juwelen strategische afdelingen die de nieuwe positionering aandrijven. “Ook in de modeafdelingen staat premium fashion voorop, mét blijvende aandacht voor de mainstreamproducten die onze klanten verwachten.”
Dat nieuwe beleid lijkt te lonen: de afgelopen jaren werd de warenhuisketen weer een gezond, bloeiend bedrijf, benadrukt Devender. Afgelopen boekjaar realiseerde Inno een nettowinst van 1,3 miljoen euro, een jaar eerder was dat 2,6 miljoen.