Nadat ‘Go Instore’ eerder al in Nederland werd geïntroduceerd, rolt ICI Paris XL de digitale service ook in België uit. Via die dienst krijgen klanten online live advies van een winkelmedewerker.
Online en offline verbinden
Go Instore biedt klanten, die zich online oriënteren op een aankoop, de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te komen met een ICI Paris XL Beauty Advisor. Wanneer de klant de website bezoekt, verschijnt een pop-up in beeld. Wie vervolgens op de button ‘live winkelen’ klikt, krijgt een medewerker van de parfumerieketen te zien. Die zal alle vragen van de klant beantwoorden en advies geven over de producten. Tijdens de sessie wordt de privacy van de klant gerespecteerd en wordt hij of zij niet in beeld gebracht.
De nieuwe dienst past in de optichannel-trend, waarbij offline en online elkaar steeds meer overlappen en versterken. De service werd eerder al in Nederland geïntroduceerd en wordt nu ook uitgerold naar België: in eerste instantie zal Go Instore enkel beschikbaar zijn voor de Franstalige klanten, maar op korte termijn volgt ook de uitbreiding naar Vlaanderen.
“We merken dat de klant steeds meer van ons verlangt en snel en doelgericht bediend wil worden. Ook bij zijn of haar online aankoop. Met Go Instore zetten we een volgende stap in het verbinden van online met offline. We deden het al eerder met Click&Collect. Met deze tool kunnen we de beleving van de winkels en het fysieke advies van een medewerker ook aanbieden tijdens het online oriëntatieproces. Gezien de huidige tijd biedt dit voor mensen tegelijk een uitkomst als je nog niet naar een fysieke winkel wilt of kunt gaan, maar wel graag persoonlijk advies wil”, zegt Joost van Bergeijk, directeur Marketing & Customer Experience.