H&M rolt zijn H&M Beauty-concept verder uit: na een debuut in Oslo, openen nu ook in Stockholm twee vestigingen. De cosmeticawinkels zijn te vinden naast klerenwinkels van het merk, voor een “complete look”.
“Waar mode en beauty in elkaar overgaan”
Vorig jaar probeerde H&M voor het eerst een eigen Beauty-winkel uit in Oslo, en nu het concept aanslaat wordt het wereldwijd verder uitgerold. H&M-thuisstad Stockholm bijt dit najaar de spits af, met meteen twee ‘standalone’ H&M Beauty-winkels. De eerste opent op 12 september in de Mall of Scandinavia.
In beide gevallen krijgen de make-upboetieks hun eigen ingang, maar staan ze toch in verbinding met de naastgelegen H&M-kledingwinkel. Bewust, want de modegroep wil klanten “een complete look” aanbieden “waarin mode en beauty naadloos in elkaar overgaan”. Niet alleen in de winkel trouwens, ook online wil H&M een inspirerend “beautyuniversum” creëren.
De cosmeticawinkels verkopen niet alleen eigen producten, maar ook externe merken. Het vernieuwde assortiment bestaat uit in totaal 80 merken, waaronder bekende labels zoals MAC, e.l.f. Beauty en Kylie Cosmetics. H&M biedt er naast make-up ook een nieuwe geurcollectie aan.