Vergelijkbare omzetgroei
Henkel behaalde in het voorbije boekjaar een omzet van 16,43 miljard euro, ten opzichte van 16,36 miljard euro een jaar eerder. De vergelijkbare omzet steeg daarbij met 3,4 procent. De grootste groeier was het Laundry & Home Care-segment, waar de vergelijkbare omzet met 4,6% steeg. De totale omzet steeg met 1% naar 4,63 miljard euro.
Bij Beauty Care steeg de omzet ook met 1% naar 3,55 miljard euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 2%. Adhesive Technologies tot slot klokte af op 8,13 miljard euro, een minimale groei ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijkbare omzet groeide wel met 3,7%.
Henkel kende wel een terugval in Noord-Amerika, waar de omzet met 1,5% daalde door de sterke concurrentie van andere partijen. Wisselkoersen zorgden ook voor lagere omzetstijgingen op andere markten, ondanks een sterke vergelijkbare omzetgroei. De nettowinst van het bedrijf steeg van 1,59 miljard euro naar 1,63 miljard euro.
Henkel verwacht voor 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 3 tot 5 procent. Het verwacht wel geen groei in Oost-Europa, vanwege het aanhoudende conflict tussen Rusland en Oekraïne.