Concurrentie
Henkel heeft een bod gedaan op de haarverzorgingsproducten van Procter & Gamble, die onder andere de merken Wella en Clairol omvatten. De waarde van die afdeling wordt geschat op een bedrag tussen vijf en zeven miljard dollar (4,4 tot 6,2 miljard). Henkel lijkt momenteel in polepositie te liggen voor de overname, maar ook het private equity bedrijf KKR & Co toont interesse.
Coty, dat vooral parfum maakt voor bekende merken als Calvin Klein en Marc Jacobs, heeft van zijn kant een bod gedaan op de parfum- en cosmetica-activiteiten van P&G. Alleen al de cosmeticatak, die merken als Max Factor omvat, zou rond de 3 miljard dollar (2,64 miljard euro) moeten opbrengen en daarvoor krijgt Coty concurrentie van de investeringsbedrijven Clayton Dubilier & Rice en Warburg Pincus. Warburg Pincus heeft daarenboven ook interesse in de parfumafdeling. Die is ongeveer 2 miljard dollar (1,76 miljard euro) waard en maakt parfums voor merken als Hugo Boss en Gucci.
CEO A.G. Lafley liet vorig jaar al verstaan dat het niet langer wilde uitbreiden met P&G en dat het integendeel net de helft van zijn merken van de hand zou doen. Vorig jaar verkocht het al Duracell en enkele van zijn zeepmerken.