Bijna tien jaar na de start is Medi-Market op weg naar een omzet van meer dan 400 miljoen euro met meer dan 150 verkooppunten. Sterke groeiambities koestert de keten van parafarmacieën en apotheken in Vlaanderen, Italië en Spanje.
18% marktaandeel
In december 2014 opende Medi-Market zijn eerste vestiging, in de handelszone City-Nord in Gosselies (Charleroi), met de uitgesproken ambitie om de gezondheidsmarkt open te breken. Intussen heeft de groep bijna 150 verkooppunten in België, het Groothertogdom Luxemburg en Italië, die samen goed waren voor een omzet van 330 miljoen euro in 2023. De winkels krijgen elke dag 18.000 consumenten over de vloer. In België bedraagt het marktaandeel 18%.
“In de eerste vijf maanden van 2024 heeft onze groep een groei van meer dan 30% gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Het is dus heel waarschijnlijk dat we eind dit jaar de grens van de 400 miljoen euro zullen overschrijden”, zegt Cédric Antoine, CEO sinds juni 2021. “Onze ambities worden verwezenlijkt door een groeiend aantal openingen in België, voornamelijk in Vlaanderen. Maar we groeien ook in Italië, waar we van plan zijn om binnen vijf jaar 150 nieuwe winkels te openen.”
Momenteel heeft de keten 68 parafarmacieën, 28 apotheken en 9 schoonheidssalons in België, 27 parafarmacieën in Italië en 10 in Luxemburg. De retailer kijkt ook al naar een nieuwe markt: Spanje.