Europese groei-ambities
Reden van de rebranding is volgens Colinda Hoegee, CEO van het Nederlandse De Tuinen (die in 2013 Essenza overnam), een sterke groei-ambitie: “Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid.” Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.
Ook het Nederlandse De Tuinen gaat voortaan verder als Holland & Barrett. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt zowel in Nederland als in ons land snel in gang gezet: de eerstkomende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept.
Moederketen Holland & Barrett heeft zelf meer dan 700 winkels in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. In 2012 heeft Holland & Barrett een eerste winkel in China geopend en ook de ambities voor Europa zijn groot.