Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.
Rebels imago
Ecover zegt met de nieuwe verpakkingen terug naar het ‘rebelse karakter’ uit de beginjaren te willen gaan. De fles voor het afwasmiddel wordt zo voortaan gemaakt uit 100% gerecycleerd materiaal, waar dat voorheen slechts 25% was. “We zijn door de jaren heen blijven groeien en hebben verschillende keuzes gemaakt”, zegt ‘long term innovation manager’ Tom Domen aan Made in Kempen. “Een tijd geleden hebben we ons de vraag gesteld: zitten we niet te ver van hoe het allemaal begon? In de beginjaren droegen we het imago van rebel en dat was de jongste jaren wat vervaagd. Dat rebelse willen we er opnieuw inbrengen.”
Na het afwasmiddel zal de komende twee jaar het volledige assortiment van Ecover aangepakt worden. Daarbij gaat het enkel over nieuwe flessen: de producten zelf blijven in principe ongewijzigd.
Ecover viel in september 2017 in handen van het Amerikaanse SC Johnson, dat ook merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout beheert.