De Duitse parfumerieketen Douglas is tevreden over de kerstperiode: de omzet steeg met 8,3%, netjes volgens de doelstellingen. In 2026 wil de keten de kaap van vijf miljard euro omzet halen.
Naar de 5 miljard
In het cruciale kwartaal van oktober tot december groeide de omzet bij Douglas met 8,3% tot ongeveer 1,56 miljard euro. Op vergelijkbare basis bedroeg de groei 7,5%. Volgens de voorlopige cijfers steeg de winkelomzet met 7,1% en de online-omzet met 10,7%.
“We zijn zeer tevreden met de resultaten en op koers met onze groeidoelstellingen”, zegt CEO Sander van der Laan, die de netto-omzet met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 7% wil verhogen en op een aangepaste EBITDA-marge van ongeveer 18,5% rekent. Hoewel dat laatste “van jaar tot jaar kan fluctueren”, is het doel een netto-omzet van vijf miljard euro in 2026.
Douglas opende vorig jaar zijn eerste fysieke winkels in België, nadat de keten er al langer online actief was. Het Duitse bedrijf zou ook beursplannen hebben, al is dat nog niet officieel bevestigd. De volledige kwartaalresultaten worden eind februari gepubliceerd.