Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.
Herpositionering
Di kwam eind vorig jaar al op de proppen met een nieuw concept, waarbij de inrichting van de winkels werd aangepast, het assortiment werd uitgebreid en er met ‘All about beauty’ een nieuw motto werd gelanceerd.
Vanaf 1 februari zet die vernieuwing zich online door. Dan kunnen klanten terecht op de webshop van Di, waar ongeveer 2.000 producten te vinden zijn. Het aanbod is een mix van een aantal grote merken en producten die exclusief te vinden zijn bij Di. Daarnaast blijft de website ook video’s, tutorials en advies aanbieden.
Met de herpositionering wil Di zichzelf meer als een merk in de markt zetten. “We waren altijd een retailer die ruimte gaf aan merken. Die insteek verandert, we worden nu zelf een merk. Uit een marktstudie blijkt dat Di goed gekend is om zijn ruime assortiment, maar klanten zien te weinig onderscheidend vermogen tegenover andere ketens en tegenover de selectieve distributie”, zei algemeen directeur Helen Willems daar eerder over.