Wereldwijd groeien
“Elio’s overduidelijke ervaring en resultaten in het opbouwen van succesvolle wereldmerken zullen een enorme troef zijn voor Coty, dat zijn positie in de wereldwijde beauty-industrie voort wil uitbouwen”, zegt de huidige interim-CEO van de cosmeticareus achter de parfums van Adidas, Calvin Klein, Playboy, Madonna, Lady Gaga, David Beckham en nog vele anderen.
De hoofdopdracht van de 49-jarige Italiaan wordt de verdere groei van de hele merkenportefeuille, die behalve parfums ook een groeiende lijn cosmetica en verzorgingsproducten omvat. Coty is actief in 130 landen wereldwijd en realiseerde in zijn boekjaar 2013-2014 een omzet van 4,6 miljard dollar (ca. 4,3 miljard euro).
Derde keer CEO
Elio Leoni Sceti was sinds 2013 CEO van Iglo Foods, dat gisteren werd verkocht voor 2,6 miljard euro. Onder zijn leiding introduceerde de diepvrieswarengroep de ‘Better Meals Together’-strategie, die heeft bijgedragen tot het herstel van de voedingsfabrikant met de wereldbefaamde Kapitein Iglo als uithangbord.
Voor de Italiaan is het al de derde benoeming als CEO in zijn carrière. Vóór Iglo was hij namelijk ook twee jaar lang de grote baas van EMI Music. Van 1988 tot 1992 was Sceti aan de slag bij Procter&Gamble, waar hij een van de jongste merkmanagers ooit was. In 1992 stapte hij over naar Reckitt Benckiser, waar hij zestien jaar lang actief zou zijn en het schopte tot hoofd van de Europese divisie. Sceti zetelt voorts als onafhankelijk bestuurder bij AB InBev en blijft ook aan als niet-uitvoerend bestuurder bij Iglo.