Op zijn veertigste verjaardag gaat The Body Shop het commitment aan om het meest ethische en duurzame bedrijf in de wereld te worden. Dat stelt het in zijn nieuwe Global Corporate Social Responsibility-strategie.
14 doelstellingen
De nieuwe strategie bevat een aantal activiteiten en meetbare doelen, die over het volledige bedrijf verspreid zijn en die tegen 2020 gerealiseerd moeten worden. In totaal bevat het plan 14 nieuwe doelstellingen. Zo wil The Body Shop wereldwijd 40.000 economisch zwakke mensen toegang geven tot de arbeidsmarkt en wil het 250.000 uren vaardigheden en know-how besteden aan het verrijken van de biodiversiteit van lokale gemeenschappen.
Het wil ook jaar na jaar de ecologische voetafdruk van de producten verkleinen en 100 procent van alle natuurlijke ingrediënten moet in de toekomst duurzaam verbouwd worden. Daarnaast wil The Body Shop ook drie duurzame verpakkingsinnovaties ontwikkelen en uitvoeren, en zal het er op toezien dat 70 procent van alle verpakkingen geproduceerd wordt zonder het gebruik van fossiele brandstoffen. Ook in de winkels moet het energieverbruik jaarlijks met 10 procent omlaag.
“Vanaf het begin heeft The Body Shop een dappere pioniersrol vervuld in het zoeken naar nieuwe denk- en handelswijzen en manieren om je te laten horen als bedrijf. Onze baanbrekende campagnes waren hun tijd ver vooruit en hebben wetsveranderingen voor elkaar gekregen op het gebied van dierproeven, huiselijk geweld en mensenhandel”, zegt Jeremy Schwartz, CEO van The Body Shop.
“Met onze Commitment dagen we onszelf uit om verder te gaan dan we tot nu toe zijn gegaan, om zo daadwerkelijk het duurzame en positieve verschil te maken. Ons belangrijkste doel is uitgroeien tot het meest duurzame, meest ethisch verantwoorde bedrijf van de wereld.”