Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.
60 procent via mobiele apparaten
The Body Shop kiest voor zo’n responsief platform, omdat 52% van de online bezoekers momenteel via smartphone komen en nog eens 11% via tablets. In 2016 groeide e-commerce bij de keten met 19%, twee keer zo snel als een jaar eerder.
Het nieuwe platform werd alvast in elf landen gelanceerd, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland. Nog eens twintig landen zullen later dit jaar hun voorbeeld volgen.
Het nieuwe platform is niet enkel een webshop, maar klanten kunnen er bijvoorbeeld ook afspraken maken voor consultaties in de winkel. Daarnaast wil The Body Shop de website gebruiken om zijn klanten bewuster te maken van de campagnes die het bedrijf voert, zoals het Bio-Bridges project, waarbij The Body Shop 75 miljoen vierkante meter regenwoud wil beschermen tegen 2020.