“Strategie werkt”
Beiersdorf verwacht dat zijn omzet met zes procent zal stijgen in 2014. In de eerste negen maanden van 2014 was er al sprake van een organische groei van 4,3 procent, dankzij de uitbreiding van de Nivea-producten voor mannen in opkomende markten. “Onze strategie werkt, zelfs in een moeilijkere marktomgeving”, zei CEO Stefan Heidenreich.
De uitspraken van het bedrijf staan in schril contrast met die van concurrenten L’Oréal en Unilever, het moederbedrijf van Dove. Allebei zeggen ze mindere resultaten te halen, omwille van de mindere vraag in zowel Europa als Azië. L’Oréal zei eerder zelfs dat 2014 het slechtste jaar voor het bedrijf zal worden sinds 2009.
Beiersdorf laat nu echter weten dat het goed geplaatst is om die moeilijke periodes te overwinnen. Dat bewees het door voor het derde kwartaal cijfers voor te leggen die de verwachtingen overstegen. De winst voor interesten en belastingen kwam uit op 219 miljoen euro, 1,4 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl analisten een daling naar 214,8 miljoen euro hadden voorspeld.