Beiersdorf, bekend van merken als Nivea en Tesa, is het jaar uitstekend gestart. De totale verkopen van de groep gingen ruim boven de verwachtingen van analisten.
Groei in alle regio’s
Tijdens de eerste drie maanden van het jaar steeg de omzet op organische basis met 6% tot 1,95 miljard euro. Analisten hadden een groei van om en bij de 3,7% voorspeld. Het bedrijf profiteerde bovendien van gunstige wisselkoerseffecten en enkele overnames, waardoor de nominale groei op 7,8% uitkwam.
De producent van huid- en lichaamsverzorgingsproducten ging erop vooruit in alle regio’s, maar de omzetgroei was toch het sterkst in Azië, Afrika en Australië (+10,5%). In Europa, dat nog steeds de belangrijkste markt is voor het concern, was er een omzetstijging van 4,4%. Bij de merken van de groep was luxemerk La Prairie de uitschieter (+28,7%). Nivea ging met bijna 5% vooruit.
‘Solide start’
CEO Stefan De Loecker zei dat de groep een “solide start” van het jaar had gemaakt. “Het herkennen van lokale consumenten- en markttendensen en het daarop reageren op individuele basis heeft ons geholpen om de verkoop in alle regio’s te stimuleren”,zei hij.
Beiersdorf bevestigde haar verwachtingen voor het lopende jaar en mikt op een organische omzetgroei van 3 à 5% en een operationeel resultaat (EBIT) van 14,5%.