Inzetten op luxe, niet op laagste prijs
De Luxury Beauty Store biedt onder meer producten aan van Burberry, L’Occitane, Japonesque en Ahava. Het gaat om stoffen voor de verzorging van huid, lippen, nagels, ogen en wimpers. “We hebben van onze klanten duidelijk gehoord dat ze voor hun verzorging op zoek zijn naar luxemerken”, liet directeur persoonlijke verzorging Chance Wales van Amazon optekenen. Daarom zet Amazon in dit segment niet noodzakelijk in op de scherpste prijs.
Het is niet de eerste stap die Amazon in het luxesegment zet: eind vorig jaar startte het bedrijf ook al met luxekleding, met merken als Vivienne Westwood, 7 For All Mankind en McQ by Alexander McQueen. In een eerste fase beperkt het zich daarvoor tot damesmode, maar op termijn is een uitbreiding naar herenmode niet uitgesloten.
Het initiatief wordt echter niet overal op applaus onthaald: een aantal luxemerken vreest immers dat Amazon concurrentie gaat vormen voor de eigen online distributie. Bovendien zijn ze bang dat de online verkoper de prijszetter voor hun producten gaat worden. Daarom verkiezen een aantal keten de verkoop via sites als Sephora en Net-a-Porter boven Amazon.com.