Kersverse ouders krijgen in België voortaan niet alleen bij de apotheek een ‘Roze Doos’ met allerlei producten voor hun kleine spruit: Aldi lanceert nu een eigen Baby Bag om reclame te maken voor haar huismerkproducten.
Roze discountdoos
De tas met babyproducten, van koekjes tot vochtige doekjes, komt er bij Aldi in de vorm van een roze draagtas en bevat enkel producten van de huismerken. Aldi wil het eigen assortiment babyproducten in de kijker zetten, omdat het ziet dat jonge ouders nog vaak de reflex hebben om voor bekende A-merken te kiezen, legt woordvoerder Dieter Snoeck uit aan Gazet van Antwerpen. Nochtans heeft de discounter het babygamma de laatste jaren sterk uitgebreid.
De Duitse supermarktketen lanceert zo een eigen variant op de Roze Doos, die ouders van een pasgeborene al sinds 1952 gratis bij de apotheker kunnen krijgen. Ook in die box zitten allerlei staaltjes, coupons en producten, waaronder overigens kortingsbonnen van Aldi zelf. Om de Baby Bag aan te vragen, moeten klanten zich op de website van de retailer aanmelden en vervolgens kunnen ze de tas, bij vertoon van het geboortekaartje, in de dichtstbijzijnde winkel oppikken.