Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.
Eenvoud en snelheid troef
YUN zag het daglicht in 2015 in Zuid-Korea en heeft een collectie eigen monturen en zonnebrillen, zowel voor vrouwen als voor mannen. De winkel van YUN in Berlijn – momenteel nog de enige van het merk – zet in op hyper-personalisatie, maar ook de snelheid en gemak zijn een troef.
Elk montuur wordt ter plaatse gepersonaliseerd met gecorrigeerde optische glazen. In het ‘in-store lab’ in Berlijn staat namelijk een volledig geautomatiseerd afwerkingstoestel, dat in amper twintig minuten tijd de gewenste glazen in een bril zet. Het heeft daarvoor zo’n 12.000 verschillende lenstypes op voorraad, goed voor bijna alle mogelijke brilvoorschriften.
Wie dat wil, kan zijn ogen in de winkel trouwens gratis laten testen. Een afspraak maak je online of ter plaatse. De productie van de monturen en glazen gebeurt hoofdzakelijk in Korea, waar YUN ook een eigen team designers en een glazenfabriek heeft. Door de eenvoudige en korte waardeketen kan het merk ook de prijzen beperken: je bepaalt bij YUN ofwel 99 ofwel 149 euro voor een bril, inclusief aangepaste glazen.