Toegang tot de tijdelijke winkel is enkel mogelijk als je op de gastenlijst staat. Het doel: PR en de modieuze Duitse ‘in-crowd’ duidelijk maken dat Zalando niet zomaar een grote kledingretailer is, maar zelf ook trendsettend kan zijn.
Binnen staan met name duurdere kledingstukken uitgestald als kunstwerken. Zalando wil zo aantonen dat het er ook kan zijn voor klanten die de laatste trends in de modewereld volgen.
Als locatie werd wellicht niet toevallig het leegstaande voormalige ‘Kaufhaus’-pand aan de Berlijnse Brunnenstrasse uit 1904 gekozen. Mogelijk hét symbool van de vergane glorie van fysieke warenhuizen?
Ook qua aanbod doet de e-tailer hard zijn best om bij het modebewust – en bemiddelde – publiek op een goed blaadje te staan, door steeds meer exclusieve en premium designermerken toe te voegen.
Tijdens de driedaagse pop-up worden bezoekers getrakteerd op een programma vol evenementen, zoals dj-sets, gastsprekers of optredens, en ook de nodige hippe hapjes en drankjes ontbreken niet.
Het Zalando Fashion House beschrijft zichzelf als een multisensoriële tentoonstelling die mode, kunst, design, muziek en nieuwe media omspant.