Verzorgingsmerk Nivea (Beiersdorf) zoekt de consument op: het opende zopas een nieuwe fysieke winkel in het Valmontone Outlet nabij Rome.
Hedendaags en tijdloos
Het ontwerp van architect Matteo Thun & Partners beoogt “iconische eenvoud met een menselijk toets”. De huiskleuren van het merk spelen de hoofdrol in het ontwerp, dat zowel hedendaags als tijdloos wil zijn. De vloer in notelaar en de schappen in eik creëren een warme en natuurlijke atmosfeer terwijl de neutrale achtergrond en de uitgekiende accentverlichting alle aandacht vestigen op de producten.
Nivea heeft nu al vier winkels in Italië, telkens in outletcenters gevestigd. Het merk verkoopt in de winkels zo’n 270 producten, promoties en geschenkverpakkingen. Dit betekent overigens niet de eerste stap van Nivea in de wereld van de fysieke beleving. Eerder al opende het merk wellnesscentra onder de naam Nivea Haus in Hamburg, Berlijn en Dubai.