Ruim 60 merken met een ‘anekdote’
Het gebeurt niet elke dag dat er in ons land een nieuwe keten het daglicht ziet. JUTTU, zo heet het nieuwste winkelconcept, speelt in op de huidige beweging om aankopen bewuster en minder impulsief te laten verlopen. In een 700 m² grote conceptwinkel vindt de bezoeker geen overvolle rekken, maar ruimte en rust tussen vijf inspirerende lifestylecorners. Elk van die corners biedt een eigenzinnige mix van mode, decoratie en voeding.
JUTTU – Fins voor ‘anekdote’ – brengt meer dan zestig lokale en internationale merken onder één dak. Stuk voor stuk labels die geselecteerd werden voor hun originele verhaal of aparte aanpak: denk daarbij aan modemerken als The Alchemist, People Tree, Kuyichi, o my bag!, Wunderwerk, Armed angels, Kings of Indigo, Aymara en A beautiful story. Uit de interieurwereld tekenen onder meer Hadithi, Woo, Flink, Seepje, Papette, Storytiles en Ogreen present, terwijl merken als Baru of ‘Le monde en tube‘ de smaakpapillen prikkelen.
Ook creatieve ontwerpers krijgen bij JUTTU een platform: zij mogen op geregelde tijdstippen experimenteren met een eigen pop-upruimte in de winkel. Véronique Leysen bijt met haar breilabel Maurice Knitwear de spits af: ze ontwierp exclusief voor JUTTU een collectie van drie stuks, ‘Maurice loves JUTTU’.
JUTTU nam zijn intrek op de oude locatie van outdoorwinkel A.S. Adventure (die is verhuisd naar de Antwerpse Oudaan). Op 2 december opent de tweede JUTTU zijn deuren in de Noordzandstraat in Brugge.