Als ambassadeur van de New Yorkse sfeer introduceert MANHATTN’S het ‘fast casual dining’-concept bij ons, zonder ons verlangen naar kwaliteitsproducten over het hoofd te zien.
Het ‘Meatpacking district’, maar dan op de Louizalaan te Brussel. Dát is het gevoel dat Manhattn’s oproept!
Voor de volledige look, grafiek, verpakking en het interieurdesign werd PINKEYE ingeschakeld. Het bureau werkte eerder al voor merken als Coca-Cola en Duvel.
Het design werd gebaseerd op New York met een sterke focus op typografie: strenge, pragmatische typo die refereert naar oude prijsborden uit het New Yorkse meatpacking district. In combinatie met het signaal-geel van de iconische newyorkse taxi’s.
Het kaftpapier verwijst naar de ‘brown bags’ en voegt een artisanale touch toe.
Om de kwaliteit van de ingrediënten te benadrukken werd een reeks illustraties getekend, in een stijl tussen comics en tattoo-stijl.
Dit nieuwe concept van Premium Burgers werd door de gebroeders Vandermeulen rechtstreeks overgebracht uit Manhattan. Jerome en Philippe hebben hun knowhow gebundeld om de beste producten te selecteren.
De ‘bun’ is een briochebroodje met olijfolie gebaseerd op een recept uit Little Italy in NYC.
De grootste zoetebekken kunnen zich wagen aan “Made In America”-desserts, zoals de ‘Ice cream sandwich’.
Het restaurant is gevestigd op de Louizalaan en 7/7 open. Meer informatie vind je op www.manhattns.com, smakelijk!