Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.
Auto door de vitrine
De nieuwe etalage wekt de illusie dat de Kerstman door plotse sneeuwval met zijn auto van de weg is geraakt en de vitrine van de winkel is binnengereden. De voorkant van de knalrode auto steekt in de winkel, terwijl de achterkant nog over het voetpad hangt. “Om dit effect te verkrijgen, hebben we een volledige auto in de helft gesneden, en aan beide zijden van venster geplaatst. Sneeuwmachines zorgen voor extra beleving”, klinkt het bij Check Point.
Om de etalage aan te kondigen kwam Check Point met een videoteaser, waarin te zien is hoe de Kerstman na een avondje uit terechtkomt in een sneeuwstorm en zo de controle over het stuur verliest.
Eigenheid en creativiteit
De investeringen in de fysieke winkel zijn bij Check Point een bewuste keuze, waarin die zich liever offline dan online wil profileren. “Onze sterkste punten zijn onze eigenheid en creativiteit. We hebben het gevoel dat concullega’s uit de boetieksector uit angst zich enkel en alleen beginnen focussen op het onlineverhaal”, zegt het daarover.
Check Point investeert wel in het online verhaal, maar wil toch vooral opvallen door de eigen sterke persoonlijkheid. “Voor een echte boetiek is volgens ons, misschien zelfs nog meer dan ooit, nog plaats, zelfs in een kleiner handelscentrum.”