Trends ontdekken en in de praktijk omzetten
Een RetailHunt is immers geen gewone retailtour: onze excursie gaat actief op zoek naar patronen van verandering die een invloed kunnen hebben op onze retailsector in de nabije toekomst. Zaken als het nieuwe consumeren en -minderen, socio-demografische ontwikkelingen en co-creatie worden duidelijk tegen het licht gehouden. Vele van deze ontwikkelingen zijn immers al zichtbaar in het Noorden: dikwijls nog embryonaal, maar enkele daarvan zullen zich zeker op korte termijn wereldwijd ontwikkelen.
Twee jaar geleden hebben een vijftigtal mensen een eerste RetailHunt Berlin meegemaakt. Dat bleef niet zonder resultaat, want de inzichten van die trip hebben de inspiratie opgeleverd voor nieuwe concepten als Cru, Hngry en Dome Deco.
Zo’n succesverhaal smeekte natuurlijk om een vervolg, en ook dat loopt erg goed: de eerste geplande driedaagse trip was al meteen uitverkocht. Daarom werd algauw een tweede RetailHunt Scandinavia op touw gezet, maar ook die zal wellicht gauw uitverkocht geraken. Als u er dus ook nog bij wil zijn op 16-17-18 september, schrijf u dan snel in via rebecca@retaildetail.be.