Herlaadbare Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride) batterijen hebben drie grote voordelen: je kan ze tot 1000 maal herladen, ze bevatten geen giftig cadmium, kwik of lood en zijn 100% recycleerbaar. Om een klassieke wegwerpbatterij te produceren die wel giftige zware metalen bevat, heb je 40 tot 140 (!) keren meer energie nodig dan die batterij eenmalig zelf kan afleveren. En toch zijn de meeste van de 100 miljoen batterijen die er in België jaarlijks verbruikt worden nog steeds van het primaire wegwerptype. Enorm belastend voor het milieu. Daarom wil International Sales, de exclusieve verdeler van de Memorex herlaadbare batterijen, via deze grootschalige najaarscampagne ook jonge gezinnen en hun kinderen motiveren om over te stappen naar herlaadbare batterijen.
“We mikken specifiek op de jongeren om twee redenen: met hun gameconsoles, MP3-spelers, enz. zijn zij vandaag de grootverbruikers van batterijen en tegelijkertijd zijn zij ook de consumenten van morgen”, aldus Daniel Vreven, commercial director van International Sales. “Het exclusieve gezicht van de campagne is Dixie Dansercoer, de bekende poolreiziger. Door zijn spraakmakende expedities brengt hij voortdurend de kwetsbaarheid van de pool- en andere gebieden onder de aandacht. Hij weet beter dan wie ook realistisch in te schatten hoe belangrijk schone en duurzame technologie wel is en beschouwt de samenwerking met Memorex als een doeltreffende en geloofwaardige manier om dit te promoten.
Hij is bovendien een van de zeer weinige Belgen die tegelijkertijd BV en WC is; ideaal om aan beide zijden van de taalgrens dezelfde campagne te voeren.De basis van de campagne is een internetwedstrijd op www.expeditionmemorex.be. De wedstrijd is opgevat als een expeditie met diverse etappes. Dixie Dansercoer is de betrouwbare gids. Tien winnaars die de expeditie tot een goed einde brengen, winnen 1 jaar gratis groene stroom van Electrabel. Voor wie langs de hoofdprijs grijpt, liggen er nog honderden andere prijzen klaar: 500 Memorex MRX400 batterijladers, 500 Dvd’s over de expeditie van de Belgica, 40 aankoopbonnen ter waarde van 25 euro in de Electrabel online shop en 10 toegangstickets voor 4 personen voor ‘Dit is onze aarde, 2’ in Tour & Taxis. De promotie voor de wedstrijdsite voeren we op het verkooppunt, in de supermarkt, met een heel gamma
POS-materiaal dat de consumenten naar www.expeditionmemorex.be moet leiden”, aldus nog Daniel Vreven.
“Maar herlaadbare batterijen zijn niet alleen schoner, ze zijn ook stukken goedkoper dan wegwerpbatterijen. Een herlaadbare batterij is in aankoop gemiddeld 2 tot 3 keer duurder dan een wegwerp alkalinebatterij. Maar die herlaadbare batterij levert wel tot 1000 keer (!) meer energie dan de wegwerpbatterij. Eén herlaadbare batterij van 5 euro levert evenveel energie dan 1000 alkalinebatterijen van 2 euro. Bereken uw winst maar eens,” besluit Daniel Vreven.
We lijsten de ecologische voordelen nog even op. Door het gebruik van één herlaadbare Memorex batterij produceert de consument tot 28 kg minder afval. Als basis voor de vergelijking nemen we 1000 alkaline batterijen AA en 1 Memorex Ready NiMH AA batterij van 28 gram.
Die NiMH batterij kan niet alleen telkens weer worden opgeladen, ze is bovendien volledig recycleerbaar.
Tot slot vermelden we nog dat de nieuwe generatie oplaadbare batterijen Memorex NiMH ‘Ready’ bijzonder geschikt zijn voor toestellen met een klein energieverbruik zoals klokken en afstandsbedieningen. De ‘ready’ batterijen zijn voorgeladen en vertonen een zeer lage zelfontlading.
Over International Sales (I.S.) nv
International Sales werd opgestart in 1984 en opereert vandaag met 25 werknemers vanuit
Heist-op-den-Berg.
Met de Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride) batterijen is I.S. Belgisch marktleider in herlaadbare batterijen.
I.S. is ook verdeler van de innovatieve Memostar spaarlampen en LED-lampen.
Memorex en Memostar worden verdeeld door de supermarkten, elektroketens en DIY-ketens.
De belangrijkste klanten zijn Brico, Colruyt, Cora, Eldi, Hubo, Makro, Match, Mediamarkt, Mestdagh en Traffic.