Zwakke Chinese yuan
Prada zag zijn omzet in die periode dan wel met 1,2 procent stijgen naar 2,6 miljard euro, de winst ging er met maar liefst 26 procent op achteruit en strandde zo op 235,1 miljoen euro. In het derde kwartaal alleen was de winstdaling zelfs nog spectaculairder, met een terugval van 38 procent. In die periode daalde de omzet bij constante wisselkoersen ook met 10 procent naar 748 miljoen euro.
De mindere resultaten zijn grotendeels te wijten aan slechte prestaties in China. Omwille van de zwakke positie van de Chinese yuan wordt er in die regio minder uitgegeven. Enkel in Europa en Japan was er bij Prada sprake van groei. In de eerste drie kwartalen groeide de omzet bij constante wisselkoersen in Europa met 7,6 procent en in Japan met 4,6 procent. In Amerika daalde de omzet dan weer met 7,6 procent.
CEO Patrizio Bertelli heeft al te kennen gegeven dat het bedrijf zal proberen om de kosten te drukken en dat onder andere het aantal winkelopeningen in het komende jaar beperkt zal blijven tot 10. In 2014 werden er nog 54 nieuwe winkels geopend.