De holding boven de Belgische moderetailer ZEB neemt The Fashion Store over, dat zeven multimerkenboetieks in Vlaanderen telt. De dagelijkse leiding blijft wel in handen van het huidige management.
Nieuwe, oudere doelgroep aanspreken
The Fashion Store werd in 2006 opgericht in Lede en opende op tien jaar nog zes andere winkels in Vlaanderen, al gaat een van de vestigingen onder de naam Ziffiks door het leven. Alle zeven winkels komen nu in handen van ZEB-topman Luc Van Mol. Het is de tweede grote overname op korte tijd voor de mode-ondernemer: vorig jaar nam de groep boven ZEB nog de Waalse modeketen PointCarré over.
“Met de overname van The Fashion Store willen we onze positie in de fashionmarkt verder versterken,” aldus Luc Van Mol. Hij ziet met The Fashion Store vooral enorme opportuniteiten om een nieuwe doelgroep te bereiken. “Daar waar ZEB vooral de jonge en zeer trendbewuste klant aantrekt, spreekt The Fashion Store een actief maar matuurder publiek aan, dat stijlvol en eigentijds gekleed wil gaan. Op die manier hebben we als groep een heel groot klantenbereik.”
Krachten bundelen is absolute noodzaak
Overnames zijn volgens de overnemer nodig om de internationale druk het hoofd te bieden: “De modewereld is een hyperconcurrentiële wereld met tal van mondiale spelers waar we als lokale keten tegen op moeten boksen. De krachten bundelen en schaalvoordelen creëren, is een absolute noodzaak om future proof te blijven.”
De dagelijkse leiding van de keten zal in handen blijven van het huidige management van The Fashion Store en het behoud van de 90 bestaande jobs bij The Fashion Store is verzekerd, garandeert de overnemer. Het is ook de bedoeling dat de drie enseignes naast elkaar blijven bestaan.
Zowel voor PointCarré, ZEB als The Fashion Store liggen er expansieplannen op tafel en worden nieuwe winkelopeningen voorzien. De groep is na de overname goed voor een gezamenlijke omzet van 174,6 miljoen euro omzet en wordt zo één van de grootste Belgische modespelers.
Luc Van Mol komt als Belgische retail-CEO, samen met andere toppers uit de sector, op het RetailDetail Congress op 26 april 2018 meer vertellen over de succesformules en de uitdagingen van future-proof ondernemerschap in de huidige snelveranderende markt. Klik hier voor inschrijvingen en meer informatie.