Zalon, de ‘curated shopping’-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.
Persoonlijker maken
Zalon bestaat al een tijdje op Zalando en geeft klanten de mogelijkheid om kledingpakketten te laten samenstellen door de stylisten van Zalando. Net als bij gelijkaardige services doen die dat op basis van de voorkeuren van de klant en is er geen aankoopverplichting.
In de pop-upwinkel in Berlijn kunnen klanten het systeem nu live uittesten. Klanten kunnen op voorhand een afspraak boeken met een stylist en zullen in de winkel dan gratis advies krijgen. Een deel van de collectie, die geregeld afgewisseld wordt, kan in de winkel ook gepast worden. Indien de klanten iets willen aankopen, kunnen ze dat via de tablets in de pop-up, waarna de bestelling gewoon naar huis wordt gestuurd.
“Met de Zalon pop-up willen we de uitwisseling tussen stylisten en klanten persoonlijker maken”, zegt Ivo Scherkamp, die bij Zalando de leiding heeft over Zalon, volgens Fashion United. De pop-up van Zalon is nog tot 9 december van woensdag tot en met zaterdag geopend.