Zalando lanceert Stories: een soort digitaal magazine op het modeplatform, dat consumenten wil inspireren met video’s van influencers, tips en andere vormen van storytelling.
Contenthub
De Duitse modemarktplaats wil een nieuwe winkelervaring creëren dankzij filmpjes over trends, samenwerkingen met influencers en gesponsorde verhalen. De Stories zijn vooral korte video’s en staan zowel op een speciale contenthub als op de website, app en socialemediakanalen.
“We weten dat klanten op ons platform op zoek zijn naar inspiratie en met Stories on Zalando doen we precies dat. We maken visueel aantrekkelijke formats die laten zien wat nieuw is of de volgende trend is”, zegt Anne Pascual daarover. “We gaan verder dan de traditionele winkelervaring door inspiratie centraal te stellen.”
Wekelijkse verhalen
Zalando krijgt daarvoor de hulp van Highsnobiety, een platform voor modecontent, dat de retailer precies met die reden vorig jaar kocht. Highsnobiety fungeert als strategisch en creatief adviseur en helpt Zalando bij het ontwikkelen van nieuwe formats. Inmiddels heeft Zalando zo meer dan tachtig producten gepresenteerd waarvan de video’s door zeven miljoen unieke gebruikers zijn bekeken.
Er komen wekelijkse contentupdates, in vijf verschillende rubrieken. Voor de wekelijkse Cover Story bijt bijvoorbeeld zangeres Charlie XCX de spits af, in de eerste ‘Style Bible’ deelt Iers-Schotse zanger-muziekproducer Sega Bodega zijn eigen stijlgids.