Zalando zet de online stijladviesdienst Zalon stop, maar niet helemaal: de modewebshop wil de personal shopping service integreren in het Zalando Plus-programma.
Voor Zalando Plus-leden
Zalon, de online stijladviesdienst van Zalando, gaat sluiten. Dat meldt het modeplatform op z’n website. Toch verdwijnt persoonlijk stijladvies niet definitief uit de dienstverlening.
“Wij werken aan de integratie van de Zalon-dienst in ons Zalando Plus-programma om daarmee een nieuw, persoonlijk shoppingvoordeel te bieden. Dit maakt deel uit van onze ambitie om de klantenrelaties te versterken en de best mogelijke ervaring te bieden aan onze Plus-leden”, zegt woordvoerder Gilbert Kreijger aan RetailDetail.
Geen nieuwe klanten meer
Zalando’s plan is om Zalon op 1 augustus in België te stoppen. Bestaande klanten kunnen een laatste bestelling plaatsen op 31 juli. Op 1 oktober stopt de dienst in Nederland : een laatste bestelling is mogelijk op 30 september. Sinds 6 juli accepteert Zalon al geen nieuwe klanten meer.
Zalando lanceerde de online stijladviesdienst Zalon in 2014, om klanten op weg te helpen in het steeds grotere aanbod merken en kledingstukken op zijn website. Gebruikers konden een stijlprofiel invullen en werden dan gematcht met een stylist, die vervolgens passende items bij elkaar zocht. De gekozen outfits werden aan huis geleverd in een Zalon-box. In mei 2017 ging de dienst ook in België van start.