Sinds begin deze maand levert Zalando ook orders van Adidas in Parijs. Het gaat daarbij om de afhandeling van bestellingen die op de Franse website van het schoenenmerk geplaatst zijn.
Neutrale verzenddozen
Zalando verstuurt de goederen vanuit het eigen logistieke centrum in Moissy-Cramayel en levert deze dezelfde dag of de volgende dag bij Adidas-klanten in Parijs. De test, die zes tot twaalf maanden zal duren, is de eerste ‘multichannel-test’ van de Duitse webwinkel. Met deze aanpak wil het bedrijf zijn merkpartners bijkomende manieren bieden om gebruik te maken van het Zalando-platform. De eerste pakketten zijn intussen – in een neutrale doos – afgeleverd bij Adidas-klanten in Parijs.
“De test is een belangrijke stap in onze platformstrategie“, zegt vicepresident fulfilment Jan Bartels in een persbericht. “We zijn verheugd om samen met Adidas deze nieuwe aanpak te testen, waarbij we synergieën creëren voor al onze klanten. Adidas-klanten profiteren zo van een snellere levering en onze klanten van de uitbreiding van de regio waarbinnen Zalando same day delivery aanbiedt.”
Mogelijk gaat Zalando de multichannel-aanpak ook uitbouwen met andere partners. Via Zalando Fulfillment Solutions levert het bedrijf nu al logistieke diensten aan een honderdtal merkpartners die een deel van hun assortiment bij de e-tailer opslaan. Naast de opslag van die goederen zorgt het ook voor de distributie ervan in veertien Europese landen.