In het eerste kwartaal van 2019 stegen de omzet en bedrijfswinst van Zalando. De retailer trekt meer klanten aan, die vaker bestellen.
Groei gaat verder
Zalando heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Het bedrijf zag zijn opbrengsten stijgen met 15,2 procent tot 1,38 miljard euro. Het aantal actieve klanten ging met 14,1 procent omhoog en het aantal sitebezoeken met liefst 29,5 procent. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar vonden 924 miljoen surfers de weg naar de Zalando-webshop.
De bedrijfswinst (EBIT) bedroeg 6,4 miljoen euro tegenover 0,4 miljoen euro tijdens dezelfde periode vorig jaar. De online fashionreus stelde enkele weken geleden al zijn winstverwachting voor het eerste kwartaal positief bij. Netto boekt het bedrijf nog wel een verlies, van 17,6 miljoen euro.
Vooruitzichten
CFO David Schröder is tevreden: “We zijn blij met onze financiële resultaten in het eerste kwartaal, die een sterke focus op groei laten zien en in lijn zijn met onze jaarlijkse doelen. We zullen blijven investeren in de onderdelen van ons bedrijf met een hoge toegevoegde waarde voor onze klanten.”
Voor het volledige jaar bevestigt Zalando zijn eerdere doelstellingen. Het rekent op een omzetgroei van zo’n 20 procent en een EBIT tussen 175 miljoen en 225 miljoen euro. Het bedrijf voorziet ook voor 300 miljoen euro nieuwe investeringen.