Voor fel gehypete producten in beperkte oplage lanceert Zalando een “exclusieve winkelervaring”: shoppers kunnen in de app een uitnodiging aanvragen en een tijdslot reserveren om hun aankoop te doen.
Minder tijdsdruk
Voor populaire artikelen, die vaak binnen enkele minuten al uitverkocht geraken, kunnen klanten bij Zalando voortaan in de app een uitnodiging aanvragen. Ze krijgen dan een specifiek tijdslot toegewezen waarin zij de aankoop kunnen doen. Zo is er minder tijdsdruk en frustratie, wat past in de ambitie van de moderetailer om de winkelervaring te verbeteren en sluit perfect aan bij de lancering van het digitale magazine Zalando Stories eerder dit jaar, met tips, verhalen en video’s van influencers.
“De ‘invite-only’-ervaring is voor Zalando Plus-klanten nog beter, omdat een deel van de voorraad aan hen wordt toegewezen bij iedere productlancering. Daarnaast biedt ‘invite-only’ onze partners de kans om hun populaire producten onder de aandacht te brengen en een inspirerend verhaal over het product te vertellen”, zegt algemeen directeur Fabio Baum van Zalando Benelux en Nordics.
Het eerste product dat beschikbaar komt voor shoppen op uitnodiging is de FENTY x PUMA Avanti sneaker. Inschrijven kan vanaf vandaag en klanten ontvangen een uitnodiging op dinsdag 19 december 2023.