Zalando gaat vandaag van start in nog eens drie nieuwe markten: Estland, Kroatië en Letland. Bovendien breidt het bedrijf zijn partnerprogramma uit.
17,5 miljoen potentiële klanten
Zalando rukt steeds verder op in Midden- en Oost-Europa. Nadat het platform dit jaar al arriveerde in Litouwen, Slovakije en Slovenië, zijn nu Estland, Kroatië en Letland aan de beurt. “We zijn verheugd om het Zalando-universum open te stellen voor klanten in Kroatië, Estland en Letland, en hen geliefde en gewenste merken aan te bieden in combinatie met Zalando’s klantenervaring”, zegt verantwoordelijke voor Centraal- en Oost-Europa Sarah Guerrier.
Tegelijkertijd breidt het bedrijf zijn partnerprogramma uit naar alle zes recent gelanceerde markten. Bestaande merkpartners krijgen zo toegang tot meer dan 17,5 miljoen potentiële nieuwe klanten. Bovendien kunnen ook nieuwe lokale retailers zich aanmelden voor het programma en hun producten via het platform in heel Europa online verkopen.
De expansiehonger van Zalando is met de nieuw toegevoegde landen nog niet gestild: het platform kondigde eerder al aan volgend jaar naar Hongarije en Roemenië te trekken.