Ook in het eerste kwartaal van 2017 blijft de Duitse online modewinkel Zalando lustig verder groeien. Volgens de voorlopige cijfers is er weer sprake van een omzetstijging van meer dan 20%, een doel dat het bedrijf ook over het volledige jaar wil behalen.
20 tot 25% groei
De omzet voor het eerste kwartaal bij Zalando komt volgens de voorlopige cijfers uit op een bedrag tussen 971 en 987 miljoen euro, goed voor een groei van 22 tot 24%. De aangepaste EBIT zal daarbij schommelen tussen tien en dertig miljoen euro.; in het eerste kwartaal van 2016 was dat 20,2 miljoen euro.
Zalando bevestigt ook meteen het doel voor het volledige boekjaar 2017, waarbij het mikt op een omzetgroei tussen 20 en 25%. “We blijven op het goed pad voor het halen van onze doelstellingen en we zijn 2017 gestart met een sterk momentum”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “We zijn volledig op weg om onze doelstellingen op lange termijn te behalen en we blijven ons bedrijf tegen hoge snelheid uitbreiden, terwijl we investeren in onze klantenervaring en het aanbod van onze partnermerken.”