Tijdens z’n jaarlijkse Cyber Week lokte Zalando maar liefst 1 miljoen nieuwe klanten. Het Connected Retailprogramma bewees bovendien zijn efficiëntie, want 30% van de omzet werd gegenereerd door partners van het modeplatform.
7500 bestellingen per minuut
Zalando overschreed met 1 miljoen nieuwe klanten zijn record van de vorige Cyber Week in 2019. Daarnaast steeg het bruto handelsvolume met 35% tegenover vorig jaar. Dat het een drukke week was bij de modegigant is een understatement, want tijdens piekmomenten kwamen de bestellingen met 7500 per minuut binnen.
Externe partners genereerden dit jaar zo’n 30% van de omzet. Vorig jaar bedroeg dat aandeel nog maar 20%. Van de 2300 winkels die via het Connected Retailprogramma deelnamen aan de Cyber Week, sloten er zich 250 aan in november alleen.
“Cyber Week 2020 was een nieuwe mijlpaal voor onze platformstrategie, met een sterke toename van het aandeel van partners”, zegt Zalando co-CEO David Schneider. “We kijken uit naar een verdere uitbreiding van het Connected Retailprogramma in 2021.”