In de Antwerpse Schuttershofstraat heeft Woolrich zijn eerste Belgische winkel geopend. Het Amerikaanse modemerk wil de komende jaren wereldwijd sterk uitbreiden.
75 nieuwe winkels tegen 2020
De inrichting van de winkel is gebaseerd op de winkel in Tokio, die werd ontworpen door het internationale architectenbureau Wonderwall onder de creatieve leiding van Masamichi Katayama. De winkel heeft een oppervlakte van 102 m² en kreeg een interieur waarvoor gebruik gemaakt is van de combinatie tussen modern en oud, om te benadrukken dat het merk al sinds 1830 bestaat.
“Woolrich is de voorbije paar jaar exponentieel gegroeid in België en dat wijst op een groot ontwikkelingspotentieel. De opening van een flagshipstore precies op dit moment maakt de communicatie met onze klanten niet alleen eenvoudiger, maar ook directer en zo kunnen we de wereld van Woolrich naar België brengen”, staat te lezen in het persbericht van de Amerikaanse keten.
Woolrich wil de komende jaren sterk uitbreiden, want het is de bedoeling dat er tegen 2020 wereldwijd 75 nieuwe vestigingen worden geopend.
Antwerpen blijft zich met de komst van Woolrich op de kaart zetten als modehoofdstad van België. Binnenkort opent ook het Zweedse Weekday zijn eerste filiaal in de Kammenstraat in de stad.