Kleding op kinderhoogte, kruipnetten doorheen de winkel, interactieve vloerstickers en een digitale belevingsmuur: in het allereerste vlaggenschip van het Belgische pyjamamerk Woody zijn kinderen baas.
Binnenstappen in de Woody-wereld
In de Korte Dagsteeg in Gent opende het merk vorige vrijdag een ware belevingswinkel voor kinderen: hier stappen ze letterlijk binnen in een Woody-wereld, waar ze Flux het Spookdiertje, Alfred de Alpaca en Disco Dodo tegen het lijf lopen. De kleding hangt op hoogte van de kinderen en doorheen de winkel hangen kruipnetten. Wanneer het donker is, lichten de pyjama’s en een aantal accenten in de winkel op.
Woody heeft in de nieuwe winkel een heleboel technologische snufjes verwerkt: een echte blikvanger is de belevingsmuur, waar kinderen hun ingekleurde tekeningen inscannen en ze dan tot leven wekken door zelf te bewegen voor het scherm. Een leuke manier om inkleuren en gamen samen te brengen. Ook de nieuwe app krijgt een plek in de winkel: je kan de ‘wall of fame’ vloerstickers scannen om zo de Woody-dieren tot leven te brengen.
Voor de nieuwe generatie kinderen
“We hebben een winkel gecreëerd waarin de nieuwe generatie kinderen in thuiskomen. We zijn er dankzij innovatie en technologie in geslaagd om de beleving naar al onze kanalen door te trekken. Dit maakt van onze flagshipstore toch wel een unieke en aparte plek in het straatbeeld”, zegt directeur Steven Van De Velde. Woody Group ontwikkelde het winkelconcept in samenwerking met Stockman Verstraete en Tailormate & nocomputer.
Het Belgische pyjamamerk, met hoofdzetel in Gent, bestaat al 25 jaar en stuurde recent zijn retailstrategie bij. Het bedrijf zet daarbij sterk in op een ‘optichannel’ aanpak, met meer aandacht voor eigen winkels en voor e-commerce, naast de partnerships met zelfstandige multimerkenwinkels. Woody opende eerder al eigen verkooppunten in Antwerpen, Hasselt en Knokke.