Bij Marylise & Rembo Fashion Group, een Belgisch familiebedrijf gespecialiseerd in bruidsjurken, heeft de vierde generatie bestaande uit Chiara De Vlieger, Ruth Donné en Victoria Wilden de touwtjes in handen genomen.
629 verkooppunten in 20 landen
Marylise & Rembo Fashion Group uit Herentals, de kracht achter de twee Belgische bruidsmerken Marylise en Rembo Styling, viert dit jaar haar negentigste verjaardag. Wat in 1926 startte als een hoedenwinkel evolueerde naar een groothandel in bruidsaccessoires, die zich uiteindelijk ontpopte tot een producent van bruidsjurken. Elk merk heeft een eigen ‘in-house’ designer die met één of twee gastdesigners samenwerkt. Prototypes van de nieuwe jurken worden telkens in het eigen atelier in België gemaakt, de eigenlijke productie gebeurt in Portugal.
De bruidscollecties worden intussen verkocht in 629 verkooppunten in twintig verschillende landen, van Europa tot Amerika over Rusland en Japan. In eigen land gaat het om 29 winkels. Het familiebedrijf telt vandaag 84 medewerkers die sinds kort worden aangestuurd door de vierde generatie van de familie: Chiara De Vlieger (communicatie), Ruth Donné (creatie) en Victoria Wilden (verkoop).
Flinke ambities mét een primeur
De drie nieuwe ‘leading ladies’ hebben grootse plannen met het familiebedrijf. “In sommige landen zoals Amerika is onze aanwezigheid nog eerder beperkt en is er nog veel marge om nieuwe verkooppunten aan te spreken”, zegt De Vlieger. “Daarnaast zijn er ook nog andere landen waarin we op termijn aanwezig willen zijn. Zaken zoals cultuurverschillen en markten die erg protectionistisch zijn, vergemakkelijken het er niet op, maar vormen een extra uitdaging en geven ons veel voldoening als het effectief lukt. Met onze prachtige bruidsjurken nieuwe klanten opzoeken, is sowieso een fantastische en leerrijke ervaring.”
Om die internationale ambitie kracht bij te zetten neemt Marylise & Rembo Fashion Group eind deze maand deel aan de Barcelona Bridal Fashion Week. “Het zal de eerste keer zijn dat een Belgisch bedrijf deelneemt aan de shows van de nieuwe collecties. Gezien de aanwezigheid van tal van belangrijke Europese (bruids)media kan dit onze positie binnen de Europese markt versterken. Nog afgezien van de mogelijke impact zullen we sowieso ontzettend genieten van dit unieke gebeuren”, besluit De Vlieger.