Grote daling omzet sportsegment
De totale omzet van Kering in de eerste zes maanden kwam uit op 4,75 miljard euro, een stijging van 1,5 procent ten opzichte van de 4,68 miljard euro van een jaar eerder. De vergelijkbare omzetgroei, zonder wisselkoerseffecten, kwam zelfs uit op 4 procent voor de eerste helft van het jaar. In het eerste kwartaal was er een omzetgroei van 4,1 procent, in het tweede kwartaal van 4 procent.
De luxedivisie van Kering, met daarin merken als Gucci en Saint Laurent, groeide met 4,9 procent naar 3,23 miljard euro. De sportdivisie daarentegen daalde met 5,6 procent naar 1,49 miljard euro. Vooral bij Puma was de omzetdaling groot: dat merk verloor 6 procent omzet en kwam uit op 1,39 miljard euro. De vergelijkbare omzet van Puma groeide wel licht met 0,1 procent.
Overname Ulysse Nardin
Kering maakte vandaag ook bekend het Zwitserse horlogemerk Ulysse Nardin te hebben overgenomen. De overname moet wel nog goedgekeurd worden en zal pas in de tweede helft van dit jaar volledig afgerond worden.