Tot 20 nieuwe mannenwinkels
New Look opende in de eerste zes maanden van het jaar vier winkels waar enkel kledij voor mannen wordt verkocht. Die doen het bijzonder goed en dus is het bedrijf van plan om er dit financiële jaar nog eens 15 tot 20 te openen. De keten wil zo het omzetaandeel van mannenmode binnen het bedrijf vergroten. Dat segment is goed voor slechts 3 procent van de totale omzet, terwijl het wel 25 procent van de collectie uitmaakt.
De totale omzet in de eerste zes maanden steeg met 5,9 procent naar 756 miljoen pond (1,07 miljard euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg ook de vergelijkbare omzet met 4,7 procent.
Ook de expansie in China droeg bij tot de positieve resultaten. New Look heeft in dat land momenteel 52 winkels en het is van plan om er tegen maart 2016 nog eens 33 extra te openen. CEO Anders Kristiansen zegt dat New Look kan profiteren van het feit dat er weinig andere merken zijn in het land die mode tegen een voordelige prijs verkopen. “Wij verkopen truien aan 10 pond, geen luxetassen van 2.000 pond. Het aantal bezoekers in winkelcentra zal wel dalen in China, maar het publiek zal wel steeds meer bij ons terecht komen.”