Ondanks een dalende omzet en een verdubbeld nettoverlies spreekt Wehkamp van een positief resultaat in een uitdagende markt. De e-commercespeler toont zich veerkrachtig, zegt de CEO.
Boven pre-Covidniveau
In het voorbije gebroken boekjaar (dat eindigde op 31 maart) realiseerde Wehkamp Retail Group een omzet van 432,6 miljoen euro, een daling met 9% vergeleken met een jaar eerder. Het nettoverlies verdubbelde tot 22 miljoen euro, blijkt uit het zopas gepubliceerde jaarverslag. Toch lijkt de e-commercespeler behoorlijk tevreden: het bedrijf “heeft in een uitdagende markt voor het vierde jaar op rij een positief resultaat geboekt”, zegt het persbericht. Ondanks lagere consumentenbestedingen en stijgende kosten blijven omzet en winst immers boven het niveau van 2019, vóór Covid.
De retailer boekt naar eigen zeggen vooruitgang met zijn strategie om met verschillende merken uiteenlopende doelgroepen te bedienen vanuit één technologie-, logistiek- en distributieplatform. Het bedrijf lanceerde een nieuwe webshop voor mannenmode onder het merk Union River, verwierf de rechten van het merk CoolCat en integreerde de activiteiten van de in 2021 overgenomen kinderkledingwebshop kleertjes.com. Volgens CEO Graham Harris wijzen de resultaten op veerkracht en heeft Wehkamp de solide financiële basis om zijn groei voort te zetten.