De webwinkels van The Sting (en zusterketens als Costes) zijn tot 30 april gesloten. De modeketens zijn naar eigen zeggen slachtoffer van het eigen succes: door te grote kortingen werden ze overstelpt met orders, die ze niet meer kunnen bolwerken.
Grote drukte
Ook de webshops van Distrikt Nørrebro en Cotton Club zijn uit de lucht gehaald, staat te lezen op hun websites. Geen van de vier merken aanvaardt momenteel nog bestellingen. “We hebben door onze ‘Alles voor de helft’ actie in twee dagen meer verkocht dan met Black Friday en Kerst bij elkaar“, staat te lezen op de homepagina van The Sting. Op 1 mei zouden ze de virtuele deuren weer openen.
Het modebedrijf zegt verder vier keer de webvoorraad te hebben verkocht. Dat levert de retailer nu veel extra werk op, aangezien het items uit de winkels moet halen. “We hebben gekozen om de laatste 180.000 stuks netjes uit te leveren”, geeft het modebedrijf nog mee. “Het is een monnikenwerk om de bestellingen compleet te maken. Het zal niet helemaal lukken, want sommige artikelen zijn er gewoon niet meer. De meeste pakketten zullen pas na de Pasen bij jullie zijn, feitelijk veel te laat.”
Het is niet de eerste keer dat het bedrijf achter de modeketens met een wat vreemde actie de pers haalt. In 2017 startte Costes met aparte mannenwinkels onder de naam Costes Men, maar zette dat project reeds na een tweetal maanden stop. Het bedrijf liet onlangs ook weten zijn leveranciers later te zullen betalen, als gevolg van de coronacrisis.