Bristol aanvaardt geen nieuwe online bestellingen meer: de webshop van de schoenketen is sinds zondag definitief gesloten. Wel gaat de uitverkoop nog verder in de fysieke winkels.
“Midden september eindigt ons verhaal”
“Wij aanvaarden geen nieuwe bestellingen meer. Alle bestellingen die geplaatst en betaald werden, worden nog netjes afgehandeld door onze teams. Bedankt voor jullie aankopen en het vertrouwen.” Deze mededeling staat te lezen op de Bristol-webshop. Sinds zondag 18 augustus zijn online bestellingen niet meer mogelijk. Retourzendingen blijft de retailer verwerken zolang het hoofdkantoor open blijft: “Midden september komt er helaas een einde aan ons Bristol-verhaal.”
Tegelijk meldt het bedrijf dat de liquidatie-uitverkoop nog verder gaat in de fysieke winkels, tegen “waanzinnige kortingen”. Heel wat Bristol-winkels zijn nog steeds open, al veranderen de openingsuren wel wekelijks.
Sinds begin juni geniet Euro Shoe Group, het moederbedrijf van Bristol, bescherming tegen schuldeisers. Voor een deel van de Belgische vestigingen zijn overnemers gevonden: daarover zal de rechtbank zich eerstdaags uitspreken. De Nederlandse winkels vonden geen overnemers en sluiten nu één na één de deuren.