Geen banen weg in België
Het schrappen van 81 banen is “een van de maatregelen om het modebedrijf om te vormen tot een modern, omnichannel modemerk“, zo meldde WE Fashion vanochtend aan het Nederlandse persbureau ANP. De modeketen wil dit jaar ook 15 miljoen euro investeren in “betere klantenbinding en digitale innovatie”, goed voor 29 nieuwe jobs.
“WE Fashion is een gezond bedrijf, maar om onze huidige marktpositie te behouden en verder uit te bouwen moeten we nog beter inspelen op de nieuwe consumptiegewoonten van onze klanten”, zegt CEO Joris Aperghis. “Dat betekent dat we investeren in verbetering van de klantenbinding, in onze filialen en onze online shop.”
“Daarnaast is het van belang dat we onze mensen trainen hoe te werken in de veranderende klantomgeving. Dat doen we door te investeren in onze WE Academy. WE gelooft sterk in de regionale vertegenwoordiging met 230 Europese winkels in de beste winkelstraten, in combinatie met een aantrekkelijke online aanwezigheid”, gaat de topman verder.
Half maart hadden de Belgische vakbonden nog de alarmbel geluid: zij vreesden toen dat één op de vijf banen op de tocht stonden bij de Belgische tak van de Nederlandse keten. Het management ontkende het nieuws toen in alle toonaarden. Zoals het er nu naar uitziet, blijft de Belgische tak (vooralsnog) volledig buiten schot, want – zo luidt het in het communiqué – “aan het Belgische winkelnetwerk en organisatie wordt niet geraakt”.