Tweedehandsplatform Vinted heeft in België de kaap van 700.000 leden bereikt. De marktplaats voor kleren breidt nu ook uit naar Nederland.
Internationaal gekoppeld
Vinted heeft in België ondertussen meer dan 700.000 gebruikers, bericht Le Soir. Het onlineplatform voor tweedehandskleding bereikt daarmee naar eigen zeggen al een flinke portie van de beoogde doelgroep: de 1,4 miljoen Belgische vrouwen tussen 15 en 34 jaar.
De markt voor tweedehandskleding groeit snel: in Frankrijk zou ze al goed zijn voor 16% van de volledige kledingmarkt, in België naar schatting zo’n 5%. Vinted is inmiddels actief in twaalf landen in Europa en telt 22 miljoen gebruikers. Zelfs grote retailers als Asos, H&M en Zalando investeren in tweedehands, of wat ze hipper ‘vintage’ noemen.
Nederland is essentieel
Dankzij cross-borderaankopen over de landsgrenzen heen wil het platform nu nog verder groeien: sinds december vorig jaar zijn de Franse, Spaanse, Luxemburgse en Belgische markten aan elkaar gekoppeld. Nu komt daar ook nog Nederland bij, met een officiële lancering in het land, schrijft Ecommerce News.
De Nederlandse markt is “essentieel voor het voltooien van ons internationale platform”, meent Thomas Plantenga, de Nederlandse CEO van het oorspronkelijk Litouwse bedrijf. Vinted pakt er in de komende weken uit met een grootschalige televisiecampagne.