Modeketen Vero Moda, onderdeel van het Deense Bestseller, lanceert in de herfst een nieuwe Aware-collectie. Die zou nog duurzamer worden dan de huidige Green Attitude-collectie.
Duurzame materialen
Zo zal er voor de collectie gebruik gemaakt worden van materialen zoals katoen, gerecycleerd polyester en Tencel, een natuurlijke kunstvezel die wordt gemaakt van eucalyptusbomen.
De nieuwe Aware-collectie is niet enkel duurzamer, maar moet ook een andere stijl bieden die naast de typische collecties van Vero Moda komt te staan, en er ook mee te combineren is. Daarbij wordt gemikt op jongere klanten, die bezig zijn met duurzaamheid. Elk jaar zullen er vier collecties verschijnen van Aware, waarvan de eerste vanaf september of oktober 2017 in de winkel moet te vinden zijn.
Vero Moda maakt deel uit van Bestseller, een van de grootste modebedrijven van Europa. Bestseller telt 23 verschillende merken, waaronder ook Only en Jack & Jones. Onlangs ging het nog een joint venture aan met Zalando rond FashionTrade.com, een online groothandel waar ook andere modebedrijven hun kleding kunnen bestellen.