De hoognodige ommekeer bij e5 lijkt te lukken: via de webshop vinden jongere doelgroepen ook weer de weg naar de fysieke winkels. Volgend jaar onthult de modeketen een nieuw winkelconcept.
Pragmatisch ondernemerschap
Toen ondernemers Peter en Kristof De Sutter in januari 2021 de failliete modeketen e5 overnamen, werden ze nét niet gek verklaard. Maar zie: eerder dit jaar kon de retailer al uitpakken met verbazend sterke cijfers en hoge ambities. De hoognodige ommekeer kwam er sneller dan verwacht. Hoe speelde e5 dat klaar? “We hebben hard gewerkt op alle fronten,” zegt marketing- en e-commercemanager Olivia Devuyst. “Er kwam meer ondernemerschap in het bedrijf, we omarmden het omnichanneldenken en maakten pragmatische keuzes: wat doen we wel en wat niet? En budgettair houden we alles scherp in het oog.” Dat de overnemers met een schone lei konden herbeginnen, hielp ook.