Foto, video, twitter, facebook…
De Mobile Mirror lijkt volgens MediaMarketing het meest op een flink uit de kluiten gewassen verticale tablet met camera. Bij het passen van een nieuwe rok of broek laat de klant zich met één virtuele druk op de knop fotograferen of filmen door de Mobile Mirror, en kan hij of zij meteen nagaan of het stuk hem of haar wel staat (vooral handig om de achterkant te bekijken!).
Daar blijft het echter niet bij, want in dit digitale tijdperk kan de klant uiteraard de foto of video meteen ook delen via sociale netwerken, om zo snel te achterhalen wat familie of vrienden ervan vinden. Mooi meegenomen: telkens wanneer de klant in spe zo’n foto of video deelt met vrienden, verschijnt het logo van de retailer in beeld.
Toch is de Mobile Mirror meer dan zomaar een marketingstunt of een gadget voor de klant. De innovatie kan ook business genereren, want behalve het logo verschijnt meteen ook de link naar de webshop in beeld. Zo kan de klant het kledingstuk van zijn keuze meteen online bestellen wanneer het niet meer in de juiste maat voorhanden is in de winkel. En als de klant toch van de aankoop afziet, is een van zijn of haar Facebookvrienden misschien wel in het kledingstuk geïnteresseerd of in de verleiding gebracht om eens een bezoekje te brengen aan uw webwinkel…
{youtube}Oh2i5rul958{/youtube}